mars 29, 2024

Anfi Beach, solkyssta kinder och sand mellan tårna

Värmen gör underverk för en tidigare trött novembersjäl:)

En helt ny värld öppnar sig. En värld av mjuk sand, stekande sol och inga måsten. Semester är aldrig överskattat. Ny luft i lungorna och helt nya perspektiv på tillvaron. Efter vår vecka här, är jag säker på att jag kommer se Sverige med andra ögon. Saknar alltid vårt vackra land när jag är ute och reser trots att det är så skönt att få värmen och ljuset på dagarna. Har alltid varit hemmakär trots att jag älskar att resa.

Vi kom hit till Anfi Beach i lördags eftermiddag. Rymlig hotellägenhet med stor balkong och utsikt över bergen och vattnet. Trevlig pool och stranden precis utanför dörren. Vi har tagit det lugnt och inte hetsat omkring. Solat, badat och ätit i massor;) Igår tog vi oss i kragen och bestämde oss för en liten bergsklättring upp på toppen av berget bredvid hotellet. Otroligt vacker utsikt. Skrattar dock åt att jag aldrig lär mig att klä mig rätt. Det går inte på något vis, självklart hade jag glömt gympaskorna så jag fick klättra barfota. Vassa stenar och riktigt brant, men vi nådde toppen och det var värt det.

Ibland tror jag att det är bra att komma närmare naturen att sätta sig i en situation där det krävs fokus på enbart en sak. Hjärnan får avkoppling av det. När jag klättrade upp hade jag bara en sak att tänka på, var jag satte fötterna för att inte göra illa mig och ramla ned för berget.  Kunde inte tänka på så mycket annat, en ny sorts mindfullness.

Idag har vi gjort en utflykt till Puerto de Mogán. En liten idyll på Gran Canarias sydvästkust. En charmig fiskeby, full av mysiga små gränder som är helt bilfria. Vitkaklade hus täckta av fantastiska blommor. Vi strosade omkring. Drack kaffe åt glass och njöt av miljön. Ett ställe jag rekommenderar. Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet. Lite middag och sedan en tur ut för en drink vid vattnet. Tyvärr alkoholfri för min del:(  Idag är min sista penicillindag, så snart får även jag dricka ett glas vin. Hurra vad gott!!

Avslutar med ett par bilder.

Varma hälsningar <3<3<3

image(33)

image(35)

image(32) image(28) image(27) image(25) image(26)

Please follow and like us:

2 tankar på “Anfi Beach, solkyssta kinder och sand mellan tårna

1. Hej Greta, undrar om du hade vågat vara med i det nya Tv-programmet: Gift vid första ögonkastet som går på SVT flow nu.
    Nu har du ju din Viking, men om ni hade setts på detta programformat, hade det varit nåt? Ha det så fint i novembermörkret 🙂

1. Hej Lena:)

Intressant fråga, jag såg de första programmen för första gången igår kväll. Jag var skeptiskt och undrade vad detta var för något program. Men helt ärligt efter att jag sett dem tyckte jag att det var intressant och givande att se. Otroligt modiga deltagare. Jag skulle själv aldrig ha vågat delta i ett format där jag inledningsvis var tvungen att gifta mig. Har alltid haft en drömbild på hur mitt bröllop ska vara och hur fantastiskt det vore att bli friad till. Hela den processen skulle jag missa ifall jag började med att gifta mig:)